Bukit Lawang - Berastagi (10 April)

10 april 2023 - Berastagi, Indonesië

Na een lekker ontbijt nemen we de tuktuk naar de bushalte.

IMG_20230410_104058

We zijn niet al te licht en hebben veel bagage, de tuktuk kan het amper aan.😅

Na een rit van een paar uur komen we aan in Berastagi.

1681289772739

Zoals gewoonlijk worden we 'aangevallen' door Indonesiërs die de blanke toerist zien als melkkoeien. We proberen zo beleefd mogelijk hun aanval af te slaan. Het is moeilijk als enige blanke hier.🥴

We zijn op zoek naar een Indonesische simkaart, maar dat is niet zo makkelijk te vinden. Zonder mobiel internet is het moeilijk reizen. We gaan het bureau van toerisme binnen om info te vragen. Maar hier is zo'n bureau eigenlijk een verdoken touroperator die zo veel mogelijk geld probeert te verdienen. We sukkelen even verder tot we ergens wifi hebben gevonden. We boeken een hotel in een iets rustigere buurt op 2 km wandelen. Bij aankomst aan het hotel zien we enkel een bouwwerf. We maken er nog een grapje over, maar blijkt dat we dus op de bouwwerf slapen. 😱

IMG_20230411_182803

Een ander hotel boeken is geen optie meer, we zijn al blij dat we kunnen slapen. We gaan op zoek om nog iets te eten. We komen terecht in een restaurant met 2 tafeltjes. Deze mensen hebben nog nooit westerse toeristen over de vloer gehad en voelen zich vereerd. Na de maaltijd willen ze hiervan uiteraard een foto. Het valt ons nu pas op hoe wit en groot we eigenlijk zijn.

IMG-20230410-WA0080IMG-20230410-WA0082

Voor deze maaltijd met drank betalen we 30.000 roepia, nog geen 2€.

IMG-20230410-WA0083