Ipoh (23 maart)

23 maart 2023 - Ipoh, Maleisië

Tasik Cermin of Mirror lake gaan we bekijken, we beslissen om een Grab te nemen. Deze morgen hebben we er eentje genomen om naar het volgende hotel te gaan. Grab is zoals Uber bij ons, maar in Maleisië wel heel goed geregeld. Het kost iets meer dan het openbaar vervoer maar je wordt wel afgezet op de plaats waar jij wilt. Aangekomen bij de plaats kopen we een ticket en gaan we door een stukje berg naar het meer. Het is prachtig!

Onze volgende stop is één van de tempels op nog geen 2 km van het meer. De Grabchauffeur zei ons dat we dit best te voet konden doen, het was niet zo ver. Ondertussen is het middag en de zon brandt (32 graden) maar toch gaan we er even door... Niet zo slim met zo'n weer. De tempels zijn mooi maar niet indrukwekkend, later op de dag en al terug in het centrum ontdekken we dat we de mooiste tempel hebben gemist 😬.

In het centrum gaan we op zoek naar de 3 bekende straatjes, wat een zoektocht en uiteindelijk teleurstelling. De straatjes en de animo zijn hun glorietijd helaas verloren. Er barst een onweer los, zalig! Het koelt een beetje af en we lopen door de regen naar het café van gisteren, eten daar en wachten tot het stopt met regenen.

We gaan richting een bakkerij die bekend staat om zijn zoete en zoute gebak. Volgens een tv programma komen mensen zelfs van Kuala Lumpur om dit gebak te kopen en staan de mensen tot buiten aan te schuiven. Aangekomen bij de winkel is er geen kat te zien, we steken de straat over en komen in Chinatown. Daar verkoopt de ene winkel na de andere deze lekkernij. We kopen er eentje om te proeven en het is echt niks bijzonder. De winkels hier zijn wel gevuld met Chinezen die dozen van dit product kopen?!

Ondertussen is het weer avond, we gaan ons opfrissen in het hotel en bezoeken nog even de avondmarkt. Er is weinig volk en de helft van de kraampjes is gesloten.

Onze indruk van Ipoh: een leuke stad om een dagje rond te lopen maar vergis je niet het is een grote stad, alles ligt ver uit elkaar.

1. Kevin Kiggen:
    25 maart 2023
    En waar zijn al de foto's?
  2. Erna:
    25 maart 2023
    Niet elke dag is even fantastisch als de vorige, kop op, elke dag is een zegen!
  3. Laurien:
    27 maart 2023
    Spijtig dat het een beetje tegenviel, jullie gaan zeker nog vele andere mooie plaatsen tegenkomen!

Ben benieuwd naar de foto's van de tempels!