K.Kinabalu - Medan - B.Lawang (7-8 april)

7 april 2023 - Kota Kinabalu, Maleisië

Vandaag en morgen proberen we van Borneo naar Sumatra te geraken. Onze huurauto moet om 16u al ingeleverd worden en onze vlucht is pas om 6u de volgende dag 😳. We zitten dus wel even vast op de luchthaven. Bij aankomst in Medan zijn we een beetje heel moe. We moeten nog op onze bestemming geraken in Bukit Lawang. De bussen zitten overvol en een taxi is heel duur. Gelukkig vinden we een koppel die in hetzelfde dorp moeten zijn en we kunnen een taxi delen.

Na een helse rit van bijna 4u komen we aan in Bukit Lawang. We worden direct ontvangen door iemand die de bagage overneemt. De kleine, tengere man vraagt om te volgen en begint in een sneltempo in kleine straatjes bergopwaarts te lopen. We krijgen de tijd niet om na te kijken of we wel goed zitten. Na een 15 min lopen komen we aan en blijkt dat we op de verkeerde plaats zitten. Op ongeveer 50 min stappen van ons hotel. Maar dat blijkt geen probleem te zijn we mogen gratis in het andere hotel verblijven, we moeten enkel de jungletrek betalen. Dit bevalt ons niet, we willen naar ons geboekte hotel. We zijn al 24u onderweg en ondertussen doodop.

Maar de man van het andere hotel geeft niet op en blijft aandringen, uiteindelijk na nog 4 andere voorstellen wandelt hij mee terug. Zogezegd richting ons hotel, hij blijft proberen en het liefste willen we dat hij weggaat. Hij blijft aan ons plakken en stuurt ons langs kleine straatjes.

We beginnen ons kwaad te maken en uiteindelijk kunnen we contact leggen met ons hotel. Geen wifi en geen Indonesische simkaart maakten het ons niet gemakkelijk.

Het hotel komt ons oppikken met de brommer en we komen aan in een mooi, afgelegen plekje. Balou, de hond des huizes komt ons verwelkomen. Hij legt zich op het terras voor ons huisje en waakt over ons. Oef, we kunnen gaan slapen😴