Kuala Lumpur (21 maart)

21 maart 2023 - Kuala Lumpur, Maleisië

Kuala Lumpur ontdekken...

We lopen voorbij één van de vele moskeeën. Je kan de meeste bezoeken, maar vandaag hebben we beiden gekozen voor een korte broek. Vrouwen mogen binnen en krijgen een gewaad dat alles bedekt in bruikleen. Voor Gino geen probleem, maar mijn benen zijn te lang dus nog altijd een stuk 'bloot' been te zien en dat is een no go. We bekijken de buitenkant en dat is ook prima.

We gaan een stukje te voet en komen ons eerste 'wilde' beest tegen, een Komodovaraan die langs de rivier loopt. Nu is deze rivier niet al te zuiver zoals in de meeste grote steden, maar het gigantische beest lijkt daar geen last van te hebben.

IMG_20230321_114411

We zetten onze weg verder richting station om naar de Batu Caves te gaan. Die liggen even buiten de grote stad, een must see volgens vele sites en dat klopt ook. Bij aankomst zien we een gigantische goudkleurige Boeddha en honderden gekleurde trappen richting de tempel in de grot. Apen lopen overal rond en komen vrij dicht bij. Na wat gehijg en gepuf bij 30 graden komen we aan in de tempel. De grot op zich is heel mooi, de tempel heeft ook wel iets maar de rommel er rond maakt het net iets minder mooi. Maar een aanrader deze tempel.

Het openbaar vervoer in Kuala Lumpur is goed geregeld, na wat zoeken krijgen we het systeem onder de knie. De Petronas twin towers wordt de volgende stop. Helaas lopen we er bijna voorbij, een westerse dame vraagt of ze kan helpen en lacht omdat we 180 graden moeten draaien en daar zie je de zijkant van één van de 2 torens 🫢. We wandelen naar het naastliggende park en daar kan je ze alle 2 goed zien...impressionant.

De Kuala Lumpur tower is de volgende stop, een toren van maar liefst 421 m hoog, de hoogste toren van Maleisië en Zuid-Oost Azië. We besluiten om naar het observatieplatform te gaan en daar heb je een mooi zicht over de stad. Je wordt met de lift naar boven ' gevlogen' (op enkele seconden zijn we aan het platform). Het is bewolkt maar het zicht is nog heel goed en indrukwekkend.

Het Ecoforest park ligt vlakbij en dat hadden we graag bezocht, maar door het slechte weer van de dag ervoor is het helaas gesloten 🫤. Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg dingen te zien.

Pasar Ceni ofwel de Centrale Markt, die willen we zien natuurlijk. We hebben ondertussen al wat kilometers afgelegd. Na wat zoeken vinden we de markt, maar het is teleurstellend. Er zijn veel kraampjes gesloten en diegene die open zijn verkopen enkel toeristische dingen en ze verkopen het veel te duur natuurlijk 😀.

De dag is voorbij gevlogen en we zijn best wel moe. Ons hotel ligt vlakbij little India en we besluiten om daar nog even iets te gaan eten.

Slaapwel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erna:
    25 maart 2023
    Een fijne dag gehad maar wel vermoeiend, in ieder geval , het destijds moeite aan Jullie verhaal te horen, nog veel leuke dagen gewenst!😘
  2. Geert:
    26 maart 2023
    Dus als ik het goed begrijp, de Petronas twin towers waren eigenlijk te klein om ze te vinden? 😂
  3. Antje:
    26 maart 2023