Bukittinghi (17 April)

17 april 2023 - Harau, Indonesië

We zijn wat uitgerust. In de omgeving van Bukittinghi zijn er een hele boel dingen te doen. De uitdaging is om iets te zien te krijgen, met het openbaar vervoer is het een hele opdracht. Een brommer huren is hier geen optie. We beginnen met volle moed busjes tegen te houden. Uiteindelijk hebben we succes, we gaan kijken hoe de hier bekende rode kroepoek van cassave wordt gemaakt.

Na 2u rijden stappen we uit, volgens Google is het nog 20 km verder, volgens de chauffeur vlakbij waar we uit stappen. En inderdaad een paar km verder vinden we de ' fabriek'. De kroepoek wordt gedroogd langs een drukke baan, meer is er niet te zien. We voelen ons nu niet direct geneigd om dit te proeven😅. Het vleugje uitlaatgassen spreekt ons niet zo aan.

1682145544846

We gaan verder naar de Harau vallei. we vragen aan de chauffeur of hij een uurtje wilt wachten en ons dan wilt terugbrengen. De waterval is een teleurstelling en de vallei staat vol met huisjes voor de verhuur. Het ziet er zoals op vele plaatsen allemaal vervallen uit. Zou dit met Covid-19 te maken hebben?

1682145544709

We wandelen de andere kant op en komen in een veel mooier stuk van de vallei terecht. Het geeft direct een ander gevoel.

1682145544737IMG_20230417_144736IMG_20230417_144808

De chauffeur stopt bij het terugbrengen nog op verschillende mooie fotoplekjes. Toch fijn om de dag af te sluiten.

1682145544528

Het wordt al donker en we moeten nog 1u30 rijden naar het hotel. Het was ondanks alles toch een mooie dag.