Cibodas - Yogyakarta (25 en 26 april)

25 april 2023 - Yogyakarta, Indonesië

We vertrekken vandaag richting Yogyakarta met de bus. Een trein was niet boekbaar, de bus zou er 12u over doen. De eigenaar brengt ons met de hele familie naar het busstation. We gaan eerst nog Sundanees eten. Dit soort restaurants hebben we gemeden, maar toch blij dat we het eens kunnen uitproberen onder begeleiding.

1683023773511

We eten met onze handen en zitten in kleermakerszit. Amaai daar zijn we niet in getraind, het is een leuke ervaring.

De hele familie wuift ons uit. Het is nog steeds druk op de baan, we zijn 2 uur later vertrokken dan voorzien. De bus is deze keer wel een pak beter dan de vorige ‘executive’ bus.

1683023800617

Soms staan we een uur stil op de weg, het verkeer beweegt geen centimeter. Uiteindelijk komen we 18u later aan in Yogyakarta. Amaai wat een rit toch weer!

We kunnen nog langs het immigratie kantoor om ons visum te verlengen. We moeten 5 werkdagen rekenen vooraleer we de verlenging krijgen. Dus 8 dagen met het weekend en de feestdag bij gerekend. Dit gooit roet in het eten, op deze manier kunnen we het mooiste deel van Java niet bezoeken. We denken er even over na en besluiten de verlenging pas aan te vragen in Malang. We nemen een Grab naar de homestay, eten nog iets en gaan dan slapen.