Padang - Jakarta ( 19 april)

19 april 2023 - Jakarta, Indonesië

We hebben besloten om het zuiden van Sumatra niet te doen. Het zuiden is nog minder toeristisch, dus qua vervoer is het helemaal een ramp. Dit mooie gedeelte zullen we misschien ooit nog wel eens bezoeken, maar dan op een andere manier dan backpacken.

We vliegen rechtstreeks naar Jakarta, een ticket kost 44€ dus dat valt best mee. We kunnen met een expresstrein naar de luchthaven. Als we op deze manier Sumatra zouden kunnen doorkruisen zou het helemaal anders reizen zijn. Maar treinen zijn hier zeldzaam.

16821456473141682145647362

We komen ruim op tijd aan in de luchthaven. Na 2u geduldig wachten zouden we kunnen vertrekken, maar onze vlucht heeft vertraging. We krijgen ter compensatie een maaltijd van de maatschappij. Het verzacht de pijn.🤗

1682145647284

We komen pas rond 22u aan in Jakarta. Na wat zoeken kunnen we nog een bus nemen naar Bogor, op ongeveer 2u rijden. We slagen Jakarta over omdat we anders in tijdnood komen en de grote steden eigenlijk niks voor ons zijn. Rond middernacht komen we aan in ons hotel. Oef, wat een lange reisdag, slaap wel 😴

1. Erna:
    5 mei 2023
    Het lijkt een vermoeiende reis te zijn! Hopelijk nemen jullie op tijd wat rust!